سرخط خبرها

بیژن حیدری، داور احتمالی دربی ۱۰۲ را بشناسید + سوابق

  • کد خبر: ۱۹۹۹۸۱
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
بیژن حیدری، داور احتمالی دربی ۱۰۲ را بشناسید + سوابق
داور دربی ۱۰۲ (استقلال_پرسپولیس) هم‌زمان با اعلام اسامی داوران سایر دیدار‌های این هفته مشخص می‌شود، اما احتمال می‌رود قضاوت دربی بر عهده بیژن حیدری باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، دربی ۱۰۲ پایتخت، رقابت معوقه هفته پنجم لیگ برتر فردا (پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲) در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوری فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که تیم داوری دربی ۱۰۲ پنجشنبه هم‌زمان با اعلام داوران سایر دیدار‌های هفته جاری اعلام خواهد شد، اما به احتمال قوی بیژن حیدری قضاوت این رقابت جذاب و پرطرفدار را به عهده خواهد داشت.

حیدری تا قبل از دربی فینال حذفی آخرین بار در هفته سی‌ام لیگ برتر در فصل گذشته دیدار تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران را سوت زد که عملکرد نسبتاً خوبی داشت و قرار بود بعد از دو تجربه قضاوت در دربی پایتخت، سومین دربی دوران قضاوتش را در فینال جام حذفی تجربه کند. اتفاقی که در آن مقطع تاریخی رخ نداد تا اشکان خورشیدی سوت قضاوت این دیدار حساس را بزند.

بیژن حیدری در دور رفت هفدهمین دوره لیگ برتر و در روز پیروزی یک گُله پرسپولیس، اولین قضاوت خود در دربی پایتخت را انجام داد و در دور برگشت لیگ نوزدهم و در شرایطی که دیدار سرخابی‌های پایتخت با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید، بازهم او مسئولیت قضاوت مسابقه را برعهده داشت تا این داور با تجربه قضاوت در دربی برای سومین قضاوت احتمالی‌اش در این رویارویی مهم آماده شود.

این داور ۴۳ ساله همدانی از سال ۷۸ داوری را آغاز کرد و سال ۸۵ موفق به دریافت درجه ملّی خود شد. فعالیت وی به قضاوت خلاصه نمی‌شود و دارای مدرک دکترای پزشکی عمومی و متخصص جراحی ارتوپد است و به طبابت نیز می‌پردازد.

حیدری برای اولین بار در سال ۹۶ قضاوت دیدار حساس استقلال و پرسپولیس را به عهده داشت.

در نهایت عملکرد مطلوب حیدری در عرصه داوری منجر به کسب سوت طلا در سال ۹۷-۹۶ شد.

حیدری پیش از دربی ۱۰۲ تجربه حضور در چهار دربی دیگر را دارد. در تیم داوری در دو دربی داور وسط، در یک دربی داور چهارم بازی و در یک دربی داور اضافه بوده‌است.

در صورتی که بیژن حیدری داور دربی ۱۰۲ باشد شاید حواشی بسیاری از بین برود چراکه حضور این داور در میانه میدان رضایت هردو تیم را به دنبال خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->